Szkolenia dla rodziców/opiekunów

Oferta

1. Kompetencje przyszłości

Czym jest inteligencja emocjonalna i dlaczego warto ją rozwijać

XXI wiek to czas, któremu można przypisać takie zjawiska jak:
Zmienność, nieprzewidywalność oraz konieczność ciągłej adaptacji do szybko zmieniających się okoliczności

Presja i nadmierna chęć posiadania
Hejt i brak właściwej komunikacji
Samotność i bezradność

Nasilanie się tych zjawisk prowadzi z kolei do pogarszania się stanu zdrowia psychicznego naszego społeczeństwa-dzieci ,młodzieży i dorosłych. Aby zatrzymać tę tendencję konieczne jest wdrożenie rozwiązań prewencyjnych już na etapie okresu edukacji.

2. Coaching inteligencji emocjonalnej

jako skuteczna metoda zapobiegania kryzysom zdrowia psychicznego

Dane dotyczące stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży są ALARMUJĄCE!
Doświadczanie trudnych emocji staje się codziennością.

Ponad 50% badanych uczniów odczuwa brak motywacji do działania.
Niemal POŁOWĘ przebadanych młodych osób cechuje skrajnie niska samoocena.
37% uczniów ma problemy ze snem.
Ponad 50% uczniów za najczęściej odczuwane trudne emocje uznaje rozdrażnienie, zniechęcenie i bezradność.
Około 20% młodych ludzi między 15 a 17 rokiem życia eksperymentowało z narkotykami.

Pedagodzy, rodzice i opiekunowie stoją przed nowymi wyzwaniami.
Coaching w edukacji jest odpowiedzią na poszukiwanie innowacyjnych metod zwiększających skuteczność nauczania i działania wychowawczego .
Stosowany i ceniony od ponad 30 lat w sporcie czy biznesie staje się powszechny także w szkołach.

Cel coachingu = cel edukacji — przygotowanie człowieka do życia i rozwijanie jego potencjału.

3. PIERWSZA POMOC PSYCHOLOGICZNA jako działanie prewencyjne

w zapobieganiu rodzącym się kryzysom psychologicznym

W dobie sztucznej inteligencji, szybkiego postępu technologicznego łatwego dostępu do informacji rodzi się zapotrzebowanie na inne kompetencje wkraczającego w dorosłe życie człowieka. Chcąc odnieść sukces na rynku pracy już dziś należy zadbać o poziom umiejętności, wskazanych jako kluczowe przez przyszłych pracodawców.

Według „Raportu o przyszłości miejsc pracy 2020” należą do nich m.in.:

  • gotowość do aktywnego uczenia się „przez całe życie” (tzw. Lifelong learning);
  • krytyczne myślenie i kreatywne rozwiązywanie problemów;
  • oryginalność i pomysłowość;
  • umiejętność podtrzymywania kontaktów społecznych;
  • radzenie sobie ze stresem i właściwe reagowania na sytuacje trudne.

Masz pytania? Napisz do mnie

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia. Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi wykorzystywania plików cookies. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej.